Snorkeltrip!



Nisse, Linda och Jag stack ut på en heldagstur som tog oss till 4, eller ja 5 olika platser.
Om du kommer till Thailand så tycker jag absolut du ska snorkla, även om du inte gjort det innan,
finns mask+snorkel att köpa överallt, även om mina vänner blev smått lurade... om vi säger så här,
betala inte 1000 bath för ett set om ni inte är i en riktig dykshop och vill ha de bästa grejerna.

Själv hade jag med mitt egna, som fungerade utmärkt. Här är exempel på brusiga bilder i detta inlägget.
Nisse & linda på stranden på koh adang (?). Nedre bilden är när nisse hoppar i för första gången.

Iaf, så var det en av de roligaste dagarna under resan, vid dagens slut var man rent utpumpad. Vi såg hitta
nemo fiskar, en mindre orm, sjögurkor, avlånga fiskar m.m m.m.

Det var en fisk, som fanns på alla ställen vi besökte, den ställde sig och stirra för att sedan
simma rakt mot en. Linda var livrädd, medans jag och nisse bara sparka till den med
fenan när den kom nära. Vi trodde ju bara den var nyfiken. Men när vi är på sista stoppet
och står still för att rätta till maskerna, haha, jo vad händer då?
En av dessa fiskar kommer fram och biter nisse i rumpan! Skrikande börjar hon skynda
sig mot land, vi hänger på utan att veta varför vi är rädda. När vi sedan kommer bort till
Erik (vi delade båt med Erik och Ida från sthlm, ett par i 25-30års åldern), så visar det sig att även
 han blivit biten, hans sår blödde till och med. Nisse har bara ett evigt bitmärke
på skinkan haha. Vi tyckte det var tur att denna incident inträffade i slutet av turen,
 annars vetifan om man velat gå i igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0