reseberättelse thailand #3

Efter Lipe, hamnade vi på Koh Lanta, också känt som svenskön. Dock tyckte vi inte detta märktes, kan också varit så att vi hamnade på den minst svenska delen av Koh Lanta. Svenskt eller inte, det var inte det man föreställer sig av thailand heller faktiskt.  Det kunde varit vilken medelhavsstrand som helst faktiskt, inte för att klanka ner på dessa, men om vi säger så här, det var inget koh lipe vi hade kommit till och det gick snabbt upp för oss.

Jag tror vi stannade på Lanta fyra nätter, övre bilden är tagen utanför min och Lindas bungalow. Vi hade tre sängplatser, ändå väljer vi att sova i samma säng, hur kommer detta sig? För att det är så himla mysigt eller för att det sitter en ödla på väggen? välj själv.  Johanna + Linda ensamma i samma rum = bra kombination? Jovisst, om man tycker sömn är överskattat. Vi låg vakna och snackade varje natt till klockan 4-5... 
Vi hade förresten turen att komma till en jättemysig restaurang som höjde vistelsen på ön enormt.
Bilden under är från vårt hotell. Tidigare samma kväll hittade ni mig och nisse indansandes på hotellrummet, med en tequilaflaska i handen, haha vilket inte var så populärt! (bör nog tilläggas att flaskan var då oöppnad)

På lanta inträffade två av de roligaste ögonblicken, det ena har jag redan berättat om, och det andra innefattar också nisse (såklart) så känns som att jag inte ska skämma ut henne mer på denna bloggen. (har ju även lagt skylten som sitter på knutan här på bloggen). Men är ni riktigt nyfikna så kontakta mig, så kan vi nog komma överens!

En av dagarna på Lanta tog vi oss friheten att rida elefant och vandra lite i djungeln. Vi hade också lite hum om att vi skulle få se en grotta under vandringen... Vi visste dock inte att vi skulle ta oss igenom den och när jag fråga hur stor/djup grottan var, fick jag till svar att man går igenom den på 5-10 min. 5-10min in my ass. Eller så var vi väldigt långsamma...
Några av oss var lite tveksamma till att gå in, men när jag och nisse tog täten hängde alla på...Sedan när vi klättrat upp och ner och duckat lite så var vi efter 5 min ute igen. Nöjda över att vi lyckats börjar vi undra om det är nu vi vandrar hemåt. Men nej då visar det sig att vi ska in i grottan igen, jaha, men vafan, lets do it!
"first its big, then little smaller, then big again, then small and small again", ehm, visst, varför inte!
Jag brydde mig inte så mkt om förklaringen han gett tills vi är mitt inne i grottan och skymten av
dagsljus är som bortblåst och jag frågar, var ska vi nu? Då pekar han fan ta mig på ett litet hål.
typ 1m brett X 0,5m högt... Ingen som ville gå först här inte, så till slut offrade jag mig... Vi hade ju ändå två "guider" (snarare två rädda killar i vår ålder utan några större engelskakunskaper) med oss, en gick längst fram och visade vägen medan den andra gick längst bak. Krypandes säger killen framför "spider" och lyser mot väggen med sin ficklampa. "nej vi vill inte se". Åsa som var mig hack i häl tittade och nu i efterhand är jag sjukt glad att min reaktion var "titta inte johanna, titta inte"... Den var tydligen stor som en hand, spindlar är dock inget jag är hyperrädd för,men hade jag sett den kanske vi skrikit, och bakom oss hade vi ju Linda... och att säga till henne att det sitter en 10cm stor spindel på väggen är som att be henne svimma direkt. Jag är tacksam att han aldrig vände sig om till mig och sa "snake" iaf...Vi passerar ett par flipflops, senare hör man nina längre bak utbrista "här ligger ett par människoskor", precis som någon dött inne i grottan och det enda som finns kvar är skorna? Hon är för go. Slutetappen var nog jobbigaste, med hjälp av ett "rep" skulle vi hiva oss upp 2,5m... fick förlita allting på svullos(?) handgrepp och armmuskler..  Svinto lagade lindas flipflop med hjälp av hans badbyxors snöre och en tändare (Y).  Nisse och Linda in action i början av grottan.


Kommentarer
Postat av: Emma

"För att det är så himla mysigt eller för att det sitter en ödla på väggen? välj själv."

HAHA, älskar sättet du skriver på! :D

2009-01-05 @ 13:58:26
URL: http://eexx.blogg.se/
Postat av: FEBB

åh va roliga bilder, kul att se !

2009-01-05 @ 14:59:49
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: Kalle

åå jisses! bilder.. dom hjälper till så mycket med. och thailand. jaa :D

2009-01-05 @ 18:12:32
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Miranda

älskar thailand!

2009-01-05 @ 19:28:11
URL: http://cocopops.devote.se
Postat av: budapest

fin sammanfattning du

2009-01-06 @ 16:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0