reseberättelse thailand #4


yes, resan fortsatte ett tag till och nästa stopp blev två öar, Ko Muk och Koh Hai.
Nu i efterhand tror jag vi hamnade på fel båt när vi skulle ta oss ut till ko muk, eller ja, vi är näst intill säkra. Men vi är inte ledsna för det, vi fick stanna och snorkla mitt ute i ingenstans halvvägs. Och vem gillar inte det? Nina fick prova på att snorkla på riktigt första gången och även hon älskar det numera. (se bilden här ovan). Haha men roligaste scenariot var ändå när jag inte ens hunnit hoppa i, nisse ligger i vattnet, mitt i ett stim av gulrandiga fiskar och efter ett tag börjar hon tycka det är ganska äckligt. Haha, detta märker även de som kör båten, så de tar upp bröd och kastar mot nisse så, jag överdriver inte, 100 fiskar simmar runt henne. Som hon skrek haha, jag skrattar när jag tänker tillbaka på det.
När vi sedan kom fram till Koh Muk stod solen högt på himlen och det var varmt. Vi hade två hotell att välja mellan, alltså de enda på ön. Vi valde faktiskt det dyrare, de på andra hotellet förstod inte engelska så de fick ringa upp någon som jag skulle prata med för att fråga om det gick att sova tre i en hydda. Det kändes lite omständigt, så fick bli det andra, som t.o.m. hade pool! (se bilder).


Vi hade otur med vädret, fast vi hade trevligt ändå, men känns som en ö där man är lite beroende av fint väder då det inte finns så mycket att göra. En kväll sitter vi och hänger på "verandan" utanför en av våra hyddor. (se i bild). Så kommer linda vacklandes ut "jag svimmar,....spindel...". Sen kände hon något på sitt ben och slog bort det så att det hamnade på nisse istället. Alla började skrika, själv förstod jag ingenting men de sprang iväg och så satt jag där... jahapp. Haha skriket hade nått ända till receptionen, så där kom ett gäng män med ficklampor to the rescue... När vi berätta vad det handlade om, skrattade de. Så här var det, det satt en spindel stor som en hand (eller okej som min hand, inte som en mans hand) på toaletten, och när linda kom ut till oss hade hon fått med sig en kackerlacka, det var denna hon slog över på nisse. Ja, de gick in och kollade efter spindeln, de tog nog aldrig bort den utan den klättrade ut själv... Men det kommer mer, kvällen efter sitter det en stor ödla på inne i deras hydda. Haha min och ninas var helt djurfri under vistelsen, så de hade lite otur. Den var ca 30 cm stor. En en gång fick presonalen komma, dock tyckte jag inte han hade behövt slå ihjäl den men han var nog ganska skraj han med.


En likadan ödla träffade vi på nästa ö, dock 10cm större... Vi kom till Koh Hai, även här fick vi stå ut med sämre väder. Men det är därför någon uppfunnit kortleken. Haha det kom till o med fram en man och ställde sig bakom linda och kollade på hennes kort, de har ju inte samma typ i thailand så han var nog nyfiken. Sedan rapporterade han tillbaka till sitt eget bord där de satt med sina egna kort. Koh Hai var lite större med lite fler hotell, men även här handlade det om en avlångstrand och sedan djup djungel. Vi försökte oss på att urforska ön med en hanritad karta, det gick väl sådär. En kväll såg vi på tradiotionell thailändsk dans. Det var underhållande till en början, men sen gick det utför. Man längtade tills det skulle ta slut. Och vad är grejen med att vilja sminka sig blek? Det såg vi lite överallt i thailand. I musikvideor skulle de se så västerländska ut som möjligt, sorgligt. Mycket mer hände inte under dessa sex dagar, nästa resmål blev Phi Phi Island, så det är vad nästa thailandinlägg kommer att handla om... så stay in touch, Ciao!


Kommentarer
Postat av: viktor

sv: Ja okej :) kan man använda 2 objektiv samtidigt? :O

2009-01-08 @ 17:13:09
URL: http://viktore.blogg.se/
Postat av: stina

fina bilder :)

2009-01-08 @ 18:00:34
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: anna

jätte fin blogg du.

2009-01-08 @ 19:27:20
URL: http://aeme.devote.se
Postat av: Becca

fan vilka mysiga bilder!!

2009-01-08 @ 20:19:51
URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Postat av: Fatma

härliga bilder!

2009-01-10 @ 16:20:06
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0